Meest gestelde vragen over Prepaid MasterCard-kaarten

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Stuur bij algemene vragen of opmerkingen over het gebruik van de Cash Passport-kaart a.u.b. een e-mail naar cardservices@accessprepaidww.com – Stuur voor uw eigen veiligheid geen gegevens mee over uw creditcard of debitcard.
U kunt ook telefonisch contact opnemen met de Card Service die 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is: 0800 022 8308.

Meest gestelde vragen

  • Vanaf welke leeftijd kan ik een Cash Passport -kaart aanvragen?

    U kunt een Cash Passport-kaart aanvragen als u 18 jaar of ouder bent.

  • Naar boven
  • Waar kan ik de kaart gebruiken?

    U kunt met de kaart bij alle geldautomaten met het MasterCard®-logo geld in de lokale valuta pinnen. Wereldwijd kunt u daartoe van 1,9 miljoen MasterCard-geldautomaten gebruik maken.

    Bovendien kunt u met de kaart producten en diensten betalen bij alle bedrijven die de MasterCard accepteren.

    Ongeacht de valuta die u op uw Cash Passport heeft gezet, kunt u daarmee ook in landen of regio's met andere valuta's betalen. Het systeem rekent dan automatisch de valuta op uw kaart om in de vreemde valuta. Als u bijvoorbeeld euro's op uw Cash Passport-kaart heeft gezet, kunt u dus ook in Amerika bij geldautomaten dollars pinnen.

    NB: In een aantal landen is het gebruik van de Cash Passport-kaart op dit moment niet toegestaan. Wanneer u probeert om in die landen met uw kaart geld te pinnen of bij winkels of restaurants te betalen, wordt de aangevraagde transactie geweigerd.

    De sancties zijn op dit moment in de volgende landen van toepassing: Cuba, Iran, Myanmar (Birma), Soedan en Syrië.

  • Naar boven
  • Hoe kan ik mijn kaart herladen?

    U kunt uw Cash Passport-kaart herladen in de GWK Travelex-vestiging van uw keuze. U hoeft daarvoor alleen maar uw Cash Passport en een geldig identiteitsbewijs mee te nemen.
    Uw Cash Passport is minstens drie jaar geldig en kan zo vaak als u dat wenst herladen worden – met inachtneming van de maximale bedragen en beperkingen die op uw kaart van toepassing zijn (meer informatie daarover treft u aan in de gebruikershandleiding).

  • Naar boven
  • Hoe kan ik het saldo op mijn kaart controleren?

    Dat kan online als u uw Cash Passport-kaart via “My Account” geregistreerd heeft. U kunt daarvoor echter ook de Card Service bellen.

    NB: U krijgt bij de uitgifte van uw kaart een vaste pincode. Die pincode kunt u niet veranderen. Wanneer u uw pincode vergeten bent, kunt u op elk moment de Cash Passport klantenservicebellen: 0800 022 8308 (alleen vanuit Nederland)*, +44 20 3284 8396** (vanuit alle andere landen). Via dit nummer is de automatische ‘pincode-service’ bereikbaar. U kunt echter uw kaart ook via “My Account” registreren en de aanwijzingen op het scherm volgen.

    *Wanneer u vanuit een hotel of met uw mobiel belt, kunnen er eventueel kosten verbonden zijn aan het bellen van dit nummer.

    **Vergeet niet om vóór dit nummer eerst te kiezen voor het internationale toegangsnummer van het land waar u zich bevindt. (in de meeste gevallen is dat 00, bijvoorbeeld 0044 20 3284 8396). Het bellen van dit nummer is niet gratis.

  • Naar boven
  • Kan ik mijn kaart ook voor online aankopen gebruiken?

    U kunt uw Cash Passport-kaart (met inachtneming van de maximale bedragen en beperkingen die op uw kaart van toepassing zijn) ook gebruiken bij alle bedrijven die betalingen met MasterCard accepteren. Voor uw veiligheid kan er ook naar uw validatiecode worden gevraagd die u in het handtekeningenvakje op de achterkant van uw kaart kunt vinden.

    NB: De Cash Passport-kaart mag niet gebruikt worden voor het overmaken van geld of voor de toegang tot dan wel het kopen van goederen op websites voor volwassenen of goksites. De kaart mag ook niet voor onwettige activiteiten worden gebruikt. U bent verplicht om met betrekking tot uw kaart alle wet- en regelgeving en voorschriften in acht te nemen van het land waar de kaart gekocht is en/of gebruikt wordt (inclusief alle deviezencontroles).

  • Naar boven
  • Ontvang ik ook papieren afschriften van mijn rekening?

    Normaal gesproken verstrekken wij voor de Cash Passport-kaart geen papieren afschriften. U kunt de meest recente transacties en uw saldo altijd bekijken als u uw Cash Passport-kaart via My Account heeft geregistreerd. Indien gewenst kunt u de betreffende gegevens dan ook printen.

  • Naar boven
  • Welke valuta's kan ik op mijn kaart zetten?

    De Cash Passport-kaart is in drie valuta's verkrijgbaar: de Amerikaanse dollar, het Britse pond en de euro.

  • Naar boven