Home hero arrow

Vind antwoorden op de meest gestelde vragen

Buitenlands geld online bestellen

Naar boven
  • Krijg ik de wisselkoers die op de website wordt getoond als ik online buitenlands geld bestel?

    De op de besteldatum geldende online koers wordt aan u berekend, tenzij de wisselkoers in de vestiging op moment van afhalen voor u gunstiger is. Wij berekenen dan deze gunstigere koers.

  • Wat is de levertijd van online valuta bestellingen?

    Amerikaanse dollars en Engelse ponden kunt u al binnen 30 minuten na plaatsing van de bestelling afhalen. Voor de overige valuta geldt een levertijd van 2-4 werkdagen. Dit varieert per wisselkantoor. Heeft u direct valuta nodig dan kunt u ook gebruik maken van onze Valuta Spoedservice op Schiphol. U kunt uw bestelling dan net voor vertrek afhalen bij onze vestiging op Schiphol Plaza. Deze service is van toepassing op alle valuta's.

  • Wat is het minimale en maximale bestelbedrag indien ik online valuta bestel?
    Het minimale bedrag aan buitenlands geld dat via onze online bestelservice kan worden besteld bedraagt €50 en maximaal €7,500. Dit bedrag is inclusief transactiekosten. Voor lagere of hogere bedragen kunt u direct bij één van onze vestigingen een bestelling plaatsen.
  • Wat is de provisie voor het wisselen van buitenlands geld als ik online valuta bestel?

    Als u de valuta online bestelt profiteert u van onze online actie en betaalt u geen provisie. Dat is een besparing van maximaal € 7.50! De reguliere provisie voor het wisselen van buitenlandse valuta bedraagt 0.75% van het totaalbedrag met een minimum van € 3.95 en een maximum van € 7.50 (tenzij anders aangegeven in de vestiging). Bestel direct online

  • Ik zie geen mogelijkheid om bepaalde valuta coupures aan te geven bij mijn online bestelling. Hoe kan ik dit alsnog aangeven?

    Op onze website hebben wij geen mogelijkheid om aan te geven welke coupures of kwaliteit u wilt bestellen. Indien dit wel wenselijk is raden wij u aan om na het plaatsen van de bestelling meteen telefonisch contact op te nemen met de vestiging waar u de valuta wilt ophalen. Klik hier voor de telefoonnummers en locaties.

  • Hoe kan ik betalen voor mijn valuta bestelling?

    Het is niet mogelijk om online te betalen voor uw bestelling. U betaalt pas voor de bestelde valuta als u de bestelling afhaalt bij de gekozen afhaallocatie. U kunt zowel contant als met pin betalen. Zorg wel dat u uw ordernummer en geldig legitimatiebewijs meebrengt. Heeft u voor meer dan € 2,500 aan valuta besteld? Wij raden u dan aan om de daglimiet van uw betaalpas te controleren. Mogelijk is het noodzakelijk dat u de daglimiet voor 1 dag moet verhogen bij uw bank.

  • Is er een mogelijkheid om een valuta te wisselen die niet opgenomen is in de online bestelservice?

    Van sommige valuta's kunnen wij niet altijd garanderen dat deze beschikbaar zijn en dat wij deze direct kunnen leveren. Vandaar dat wij deze valuta’s niet via de site aanbieden.

    Neem contact op met de GWK Travelex vestiging van uw keuze om zien of uw gewenste valuta op voorraad is of om deze te laten bestellen (voor de locaties en telefoonnummers klik hier).

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat nu?
    Nadat u een bestelling heeft geplaatst krijgt u per e-mail een bestelbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Wanneer u geen bestelbevestiging heeft ontvangen dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice (020-3162095).
  • Kan ik het bestelbedrag nog verhogen als ik de bestelling afhaal bij de vestiging?
    Dat is zeker mogelijk. Over het extra gewisselde bedrag profiteert u ook van onze beste GWK Travelex wisselkoers actie.
  • Betaal ik extra provisie als ik meerdere buitenlandse valuta wissel?
    Nee, de provisie die wij in rekening brengen voor het wisselen van buitenlandse valuta zijn per transactie. U betaalt dus slechts eenmalig de provisie indien u meerdere valuta wisselt.
  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling controleren?
    U wordt per email op de hoogte gehouden van de status van de bestelling.
  • Het lukt niet om buitenlands geld online te bestellen. Wat kan ik doen?
    Vervelend als het niet lukt om geld te bestellen. Soms lukt het met bepaalde browsers of besturingssystemen niet om de bestelling te plaatsen. De reden hiervan is dan niet helemaal duidelijk, maar wij sturen deze klachten altijd weer door naar onze afdeling IT die er dan mee aan de slag gaat. Als u ons zou kunnen aangeven welk besturingssysteem (bijv. Windows 8) en welke browser u gebruikt (Outlook of een ander systeem) dan geven wij dit graag door.

    Voor wat betreft uw bestelling; die kunt u ook bij de Klantenservice plaatsen. Wij zijn te bereiken op het telefoonnummer: 020 - 31 62 097. Wij zijn open op werkdagen van 09:00 tot 18:00.
  • Ik gebruik een koersconverter op een andere site en daar is de koers veel beter. Hoe kan dat?
    U gebruikt dan een omrekenkoers. Elke financiële instelling in Nederland gebruikt zijn eigen koersen voor het aan- en verkopen van bankpapier. De vaak op internet aangetroffen omrekenkoers, bijv. op wisselkoers.nl of valuta.nl, is de koers die banken en valutahandelaren onderling gebruiken om valuta te verhandelen. Deze koers, soms ook de middenkoers genoemd, wordt door banken en financiële instellingen vervolgens gebruikt om de bankpapierkoers, zowel aan- als verkoop, vast te stellen. Die koers kunt u vinden op onze website. Het is niet mogelijk bij welke financiële instelling dan ook om tegen een omrekenkoers bankpapier aan- of te verkopen.
  • Wat moet ik meenemen als ik de online bestelling afhaal in de vestiging?

    Neem alstublieft het bestelnummer en een geldig legitimatiebewijs (Paspoort, Europese identiteitskaart, Nederlands rijbewijs, Nederlandse verblijfskaart) mee als u de bestelling afhaalt.

Buitenlands geld algemeen

Naar boven
  • Wat is de provisie voor het wisselen van buitenlands geld?

    De provisie voor het wisselen van buitenlandse valuta bedraagt 0.75% van het totaalbedrag met een minimum van €3.95 en een maximum van €7.50 (tenzij anders aangegeven in de vestiging). Indien u online buitenlandse valuta bestelt betaalt u geen provisie en krijgt u de beste GWK Travelex koers. Bestel direct online

  • Kan ik overgebleven buitenlandse valuta inwisselen voor euro's bij een GWK Travelex vestiging?

    Ja, het is mogelijk buitenlands geld (alleen bankbiljetten) in te wisselen voor euro's. Alleen valuta waarin GWK Travelex handelt kan worden ingeleverd.

  • Waar vind ik actuele koersinformatie van buitenlands geld?

    Als u een bestelling plaatst ziet u direct de actuele koers. Tevens wordt de actuele koerslijst apart vermeld op onze website. De koers die op onze website getoond wordt kan afwijken van de koers zoals die van toepassing is in de vestigingen van GWK Travelex.

  • Betaal ik extra provisie als ik meerdere buitenlandse valuta wissel?

    Nee, de provisie die wij in rekening brengen voor het wisselen van buitenlandse valuta zijn per transactie. U betaalt dus slechts eenmalig de provisie indien u meerdere valuta wisselt.

  • Kan ik bij GWK Travelex een buitenlandse cheque inleveren?

    Het is bij GWK Travelex helaas niet mogelijk om een buitenlandse cheque in te wisselen. Wij accepteren op dit moment alleen Travellers Cheques. Voor buitenlandse cheques en persoonlijke cheques kunt u zich wenden tot uw eigen bank.

  • Kan GWK Travelex mij van dienst zijn met het inwisselen van Nederlandse guldens; zowel briefpapier als muntgeld?

    Helaas kunt u bij GWK Travelex niet meer terecht met Nederlandse guldens. Deze guldens kunt u nog wel inwisselen bij De Nederlandsche Bank. Het gaat hierbij alleen om biljetten. De termijn voor het wisselen van munten is inmiddels verstreken.

  • Wisselen jullie ook (buitenlands) muntgeld?
    Het is helaas niet mogelijk om (buitenlands) muntgeld te wisselen.
  • Ik heb nog oude travellers cheques liggen. Kan ik die bij GWK Travelex kwijt?
    Bij alle vestigingen van GWK Travelex kunt u direct traveller cheques inwisselen. Alleen op vertoon van het aankoopbewijs (ook wel verzekeringsbewijs genoemd) en een geldig legitimatiebewijs kunnen wij traveller cheques verzilveren naar contante euro’s. De cheques moeten in het bijzijn van onze baliemedewerker getekend worden. Traveller cheques zijn persoonsgebonden, het is niet mogelijk voor iemand anders die te verzilveren.
  • Kan ik euro’s naar euro’s wisselen bij een GWK Travelex vestiging?
    Het is bij GWK Travelex mogelijk om euro tegen euro te wisselen. U betaalt daar wel kosten voor. Afhankelijk van het bedrag kan het zijn dat u de coupures moet bestellen. Neemt u daarover contact op met de vestiging waar u de biljetten wilt wisselen. Voor adressen en telefoonnummers klik hier.

    Het kan zijn dat onze medewerkers de volgende zaken zullen moeten vastleggen: een geldig legitimatiebewijs, herkomst en bestemming van het geld en onderliggende stukken die de herkomst en bestemming moeten bewijzen.

Western Union money transfer

Naar boven
  • Wat is een money transfer?

    U kunt in Nederland bij iedere GWK Travelex vestiging terecht om gemakkelijk wereldwijd contant geld te versturen en te ontvangen via een Western Union® money transfer. De ontvanger kan het geld contant bij Western Union agentschappen wereldwijd ophalen. Er is geen bankrekening of credit card nodig.

  • Wie gebruikt zoal de money transfer service van Western Union?

    Een ieder die snel geld moet verzenden of ontvangen, van mensen die vrienden of familie in het buitenland willen onderhouden en van reizigers tot zakenmensen die snel een internationale betalingsopdracht willen verrichten. Een binnenlandse money transfer is ook mogelijk.

  • Wat zijn de transactiekosten van een Western Union money transfer?

    De transactiekosten zijn afhankelijk van het land waar het geld naar toe wordt verzonden en de grootte van het te verzenden bedrag. De medewerkers van GWK Travelex vestiging of servicepunt kunnen u hierover verder informeren.

  • Wat is een MTCN nummer?

    Iedere Western Union money transfer wordt geregistreerd onder een uniek transactienummer; ook wel Money Transfer-controlenummer (MTCN) genoemd.

  • Zijn er beperkingen aan het gebruik van de money transfer service van Western Union?

    De Money Transfer-service van Western Union mag niet worden gebruikt voor directe of indirecte financiering van illegaal gokken op internet of voor enige andere illegale activiteit, inclusief, maar niet beperkt tot, het witwassen van geld, het ondersteunen van terroristische activiteiten, frauduleuze verkopen, bedelen of diefstal.

  • Biedt Western Union een zekerheidsstelling of enige vorm van bescherming?
    Western Union biedt geen zekerheidsstelling en heeft geen enkele beleidslijn die gericht is op 'aankoopbescherming'. Western Union is gespecialiseerd in het overmaken van geld van een verzender naar een ontvanger. We adviseren onze klanten geen geld over te maken aan partijen die ze niet kennen. Het is de verantwoordelijkheid van de zender om te weten naar wie het geld wordt overgemaakt. Wanneer een ontvanger zich identificeert met een geldig legitimatiebewijs wordt tot uitbetaling overgegaan.
  • Wat heb ik nodig om geld te verzenden en ontvangen?

    Klanten die geld in ontvangst komen nemen of willen versturen moeten een geldig legitimatiebewijs tonen en minimaal 18 jaar oud zijn. Voor elke money transfer is identificatie vereist. Voor het overmaken van geld via de Western Union Money Transfer-service vanuit een agentschap hebt u geen creditcard of bankrekening nodig.

  • Hoe verstuur ik geld via Western Union bij GWK Travelex?

    1) Ga naar een GWK Travelex vestiging of servicepunt bij u in de buurt
    2) Vertel de baliemedewerker dat u geld wilt overmaken met Western Union® money transfer, overhandig uw geldige legitimatiebewijs en alle benodigde informatie voor de transactie: uw naam, uw volledige adres, de naam van de ontvanger en het te verzenden bedrag.
    3) U ontvangt een verzendformulier met alle gegevens van uw transactie.
    4) Nadat u het formulier heeft gecontroleerd en getekend, geeft u het samen met het te verzenden bedrag en de kosten terug aan de baliemedewerker.
    5) U ontvangt een ontvangstbewijs met een Money Transfer Controlenummer (MTCN), inclusief de algemene voorwaarden.
    6) Informeer de ontvanger over de benodigde informatie om het geld op te halen. Geef aan de ontvanger het MTCN nummer en het te ontvangen bedrag door. Het geld is binnen enkele minuten* beschikbaar.
    * Het geld is over het algemeen binnen enkele minuten beschikbaar voor uitbetaling. Dit is afhankelijk van de algemene voorwaarden, waaronder de openingstijden van de lokale agenten en de verschillende tijdszones.

  • Hoe worden money transfers uitbetaald aan individuele ontvangers?

    In de meeste gevallen worden overboekingen in contanten uitbetaald. Sommige overboekingen echter, afhankelijk van het verzonden bedrag en de locatie, worden uitbetaald met een cheque of gedeeltelijk in contanten en gedeeltelijk als cheque. Mogelijk zijn andere restricties van toepassing.

Cash Passport prepaid MasterCard

Naar boven
  • Wat is een Cash Passport?

    Cash Passport is een prepaid MasterCard en biedt u de veiligheid van travellers cheques, maar dan met meer gemak. U kunt, voordat u vertrekt, geld op uw kaart zetten, zodat u bij meer dan 2 miljoen geldautomaten overal ter wereld veilig en gemakkelijk geld kunt opnemen. Bovendien kunt u met de kaart ook wereldwijd in winkels en restaurants betalen en heeft u zelf volledige controle over uw budget. Nu verkrijgbaar in drie valuta's: euro (€), Britse pond (£) en Amerikaanse dollar ($).

  • Hoe veilig is Cash Passport?

    Cash Passport is beschermd middels chip en pin. Om fraude te voorkomen, worden er op een Cash Passport geen persoonlijke gegevens weergegeven en is deze niet aan uw bankrekening gekoppeld. Bel Cash Passport direct als u uw kaart kwijtraakt en uw kaart wordt meteen geblokkeerd zodat uw geld veilig is. Cash Passport kan vervolgens de juiste stappen ondernemen om de gevolgen voor uw reis zoveel mogelijk te beperken. Zo kan Cash Passport u bijvoorbeeld emergency cash sturen, zodat u niet zonder geld zit.

  • Welke tarieven en limieten zijn op Cash Passport van toepassing?

    Klik hier voor meer informatie over de Cash Passport tarieven en limieten.

  • Welke valuta kan ik op mijn Cash Passport laden?

    U kunt kiezen uit drie valuta's: Euro, Britse pond en Amerikaanse dollar. De kaart is in ieder land te gebruiken.

  • Waar kan ik de kaart gebruiken?

    U kunt wereldwijd bij meer dan 2 miljoen geldautomaten met het MasterCard®-logo de plaatselijke valuta opnemen. Met de geldautomaatzoeker kunt u geldautomaten bij u in de buurt vinden. U kunt uw Cash Passport tevens overal gebruiken (bijv. in winkels en restaurants wereldwijd) waar u het MasterCard® logo ziet. Helaas kunt u in Nederland geen geld opnemen bij de geldautomaten van de ING en de Rabobank.

  • Kan ik mijn Cash Passport gebruiken om online aankopen te doen?
    Ja, u kunt bij elke webwinkel die MasterCard-kaarten accepteert naar hartenlust winkelen (binnen het budget van uw kaart uiteraard). Voor uw veiligheid wordt u misschien gevraagd om de beveiligingscode in de handtekeningstrook op de achterkant van uw kaart op te geven. De kaart kan niet worden gebruikt voor het overmaken van geld of voor het verkrijgen van toegang tot, of het aanschaffen van, goederen en/of diensten van internetsites voor volwassenen of goksites, en mag niet worden gebruikt voor enige onwettige activiteit. U dient alle wetten en regels, die betrekking hebben op de kaart in het land van gebruik, na te leven.
  • Hoe kan ik mijn Cash Passport herladen?
    Dit is heel eenvoudig. Ga met uw Cash Passport, geld en een geldig identiteitsbewijs naar een GWK Travelex vestiging in Nederland en daar kan de kaart voor u worden herladen.
  • Hoe kan ik mijn kaart online registreren?
    Ga naar www.cashpassport.com, dan naar My Account en klik op de aanmeldknop. Er zal u worden gevraagd het nummer van de primaire kaart in te vullen. Bedek, als u meer dan één Cash Passport heeft, het laatste cijfer op de kaart en kies die met het laagste kaartnummer. Dit is uw primaire kaart. Als u zich eenmaal heeft aangemeld, kunt u uw transactiegeschiedenis bekijken, uw pincode wijzigen en uw account beheren.
  • Hoe kan ik mijn saldo en mijn transactiegeschiedenis bekijken of mijn wachtwoord wijzigen?
    Ga naar www.cashpassport.com, dan naar My Account. Zodra u zich online bij My Account heeft aangemeld, heeft u hier allemaal toegang toe, maar u kunt ook één van de Card Services nummers op de achterzijde van uw kaart bellen.
  • Wat moet ik doen als er een onjuiste transactie op mijn kaart is uitgevoerd?
    U moet in dit geval ons transactieformulier downloaden en invullen. Klik hier voor meer informatie.
  • Wat gebeurt er als mijn kaart niet door een geldautomaat wordt geaccepteerd?

    De kaart wordt in principe door elke automaat met het MasterCard®-logo geaccepteerd. Als dit niet het geval is, is de kaart mogelijk defect en kunt u wereldwijd bellen met één van de noodhulpnummers. Via deze nummers kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week hulp krijgen van een Cash Passport-medewerker.

  • Ontvang ik papieren afschriften?
    Cash Passport verstrekt normaal gesproken geen papieren afschriften, maar u kunt uw transacties en saldo altijd veilig inzien door online naar My Account te gaan en de afschriften af te drukken. Als u echter een afschrift wenst te ontvangen, neem dan contact op met Cash Passport Card Services.
  • Wat moet ik doen als mijn kaart vervalt?
    U kunt uw account en het eventuele resterende saldo naar een nieuwe kaart overmaken of het resterende bedrag opnemen en uw account sluiten.
  • Wat gebeurt er als er niet genoeg geld op mijn kaart staat om voor mijn aankoop te betalen?

    Als een locatie de mogelijkheid biedt, kunt u uw Cash Passport gebruiken om een gedeeltelijke betaling te doen en de rest van het bedrag middels een ander betaalmethode voldoen. Zorg er wel voor dat u de persoon die afrekent hiervan op de hoogte brengt voordat de transactie in gang wordt gezegd en geef aan welk bedrag u van uw kaart afgeschreven wilt hebben. De persoon die afrekent moet eerst de betaling met uw Cash Passport verwerken alvorens de rest van het bedrag met de door u gewenste betaalmethode te accepteren.

  • Wat is pre-autorisatie?
    Bij sommige bedrijven (meestal hotels en autoverhuurbedrijven) kan voor een machtiging voorafgaand aan de volledige betaling om uw kaart worden gevraagd (pre-autorisatie). We raden u aan om hier niet mee akkoord te gaan, aangezien sommige bedrijven een schatting van uw uiteindelijke rekening maken en dit geschatte bedrag tot maar liefst zeven dagen lang vasthouden, zodat u het geld tijdelijk niet voor andere dingen kunt gebruiken. U kunt de kaart natuurlijk wel gebruiken om de uiteindelijke rekening te betalen.
  • Wat gebeurt er als ik mijn Cash Passport verlies of als de kaart wordt gestolen?

    Dankzij de 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbare wereldwijde noodhulpservice van Cash Passport heeft u de controle over uw geld zo weer in handen.

  • Wat gebeurt er als mijn kaart wordt geweigerd?

    Normaal gesproken gebeurt dit alleen wanneer u onvoldoende geld op uw kaart heeft staan om de betaling te voldoen (alhoewel u uw kaartsaldo natuurlijk voor een deel van de aankoop kunt gebruiken, als de locatie deze mogelijkheid biedt, zie hierboven). Houd er rekening mee dat sommige bedrijven, zoals restaurants en postorderbedrijven, eisen dat er een groter saldo dan het uiteindelijke aankoopbedrag op uw kaart staat voordat zij een betaling goedkeuren.

Contant rekening betalen of storten op rekening

Naar boven
  • Hoe werkt deze service en wat is Mr Pay?

    Mr. Pay is bij GWK Travelex de benaming voor de dienst voor het contant betalen van rekeningen. Tevens kunt u geld storten op een Nederlandse bankrekening. Dit houdt in dat u bij onze vestigingen of onze servicepunten terecht kunt om een betaling of overboeking te voldoen door middel van contanten of door gebruik van uw pinpas. Wij storten het bedrag naar het desbetreffende Nederlandse giro/bankrekening nummer.

    Als u een betaling via onze Mr. Pay service wilt voldoen, komt u met uw factuur, acceptgiro of betalingsherinnering en uw legitimatiebewijs naar één van onze vestigingen. De medewerker van de vestiging voert alle benodigde gegevens in. Als alles klopt tekent u voor akkoord. U betaalt hierna het factuurbedrag en de kosten voor de betaling en vervolgens verwerkt de medewerker de transactie. U ontvangt direct een betalingsbewijs. GWK Travelex garandeert de betaling en boekt het over naar de begunstigde.

  • Hoelang duurt het voor het geld op de desbetreffende rekening staat?
    Dit duurt drie werkdagen. Bij een spoedbetaling zal de verwerking ook drie werkdagen duren, maar krijgt de begunstigde een notificatie van GWK Travelex dat de betaling uitgevoerd is. Omdat de transactie niet storneerbaar is kan de begunstigde de rekening als betaald beschouwen.
  • Kan ik contant geld door GWK Travelex laten overmaken op mijn Nederlandse bankrekening?
    Ja, u kunt bij GWK Travelex contante betalingen doen op alle Nederlandse bank- en girorekeningen.
  • Wat zijn de kosten van een Mr Pay betaling?
    De kosten bedragen 3% van het transactiebedrag met een minimum van €9,50 aan transactiekosten. Voor het versturen van een bericht aan de begunstigde wordt €4,50 extra in rekening gebracht. GWK Travelex heeft afspraken met verschillende partners en/of banken waardoor de standaard kosten af kunnen wijken of niet van toepassing zijn.
  • Hoe weet ik of het bedrag daadwerkelijk op de rekening is gestort?
    Bij uw transactie ontvangt u een uniek transactienummer en een unieke toegangscode. Hiermee kunt u de transactiegegevens van uw Contante Betaling bekijken op onze website.
  • Hoe wordt de begunstigde op de hoogte gesteld van de betaling?
    De begunstigde krijgt alleen bericht bij een betaling met notificatie. U kunt als klant aangeven of dit per fax of per e-mail dient te gebeuren. Anders ziet de begunstigde het bedrag vanzelf op zijn rekening.
  • Kan ik de betaling terugdraaien?
    Nee, dit is niet mogelijk. Heeft u vragen omtrent uw betaling neem dan contact op met GWK Travelex via 020- 31 62 097.

Beltegoed

Naar boven
  • Kan ik bij de GWK Travelex vestigingen prepaid opwaardeerkaarten van Nederlandse providers kopen?

    Ja, de prepaid opwaardeerkaarten van de meeste providers zijn verkrijgbaar bij onze vestigingen, waaronder: Tele2, T-Mobile, Vodafone, KPN, Hi, Lebara Mobile, Lyca Mobile. Het zou kunnen dat een enkele kleine provider niet is opgenomen in het assortiment. Het beltegoed is in verschillende waarden te verkrijgen.

Overige vragen

Naar boven
  • Kan ik bij GWK Travelex ook excursies in Nederland boeken?

    Ja, bij de GWK Travelex vestigingen in Amsterdam kunt u excursies boeken. De medewerkers van deze vestigingen kunnen u hier alles over vertellen. Typisch Nederlandse excursies zijn de excursies naar Volendam & Marken, de kaasmarkt in Alkmaar, de Keukenhof, Den Haag & Madurodam en een tour door Amsterdam.

  • Verkoopt GWK Travelex concertkaartjes?

    Per 22 september 2009 zijn de GWK Travelex kantoren geen verkooppunt meer voor Ticket Service Nederland (TSN).

  • Kan ik bij u ook een autobahn vignet kopen voor Zwitserland/Oostenrijk?
    Nee, dit vignet is niet verkrijgbaar bij GWK Travelex.
  • Ik heb geen geld ontvangen uit de geldautomaat. Wat moet ik doen?

    Uiteraard vinden wij het vervelend dat u geen geld heeft ontvangen uit een van onze automaten. De banken in Nederland hebben onderling over dit soort gevallen afspraken gemaakt. De procedure in dit soort gevallen is als volgt:

    • Bij uw eigen bank geeft u door dat u geen geld heeft ontvangen uit de automaat van GWK Travelex, daarbij geeft u aan wanneer en waar u heeft geprobeerd te pinnen. Gedetailleerde gegevens over deze transactie kunt u vinden op uw transactieoverzicht.
    • Uw eigen bank zal vervolgens uw klacht bij ons neerleggen en verzoeken het niet ontvangen bedrag aan hen te retourneren.
    • Uw eigen bank zal het geld weer op uw bankrekening storten.

  • Biedt GWK Travelex ook dienstverlening aan op het gebied van reisvaccinaties?

    Helaas niet. Er zijn meerdere bedrijven in Nederland die hier gespecialiseerd in zijn, waaronder Thuisvaccinatie.nl en Traveldoctor.