GWK Travelex en European Merchant Services maken betalen in eigen valuta mogelijk

6 feb 2013

GWK Travelex en EMS bieden toeristen en zakelijke reizigers sinds vandaag de mogelijkheid om in Nederland in de eigen valuta te betalen door het aanbieden van de dienst Dynamic Currency Conversion (DCC). De internationale klant ziet het definitieve aankoopbedrag direct in de eigen valuta, waardoor verrassingen achteraf worden uitgesloten.

GWK Travelex biedt, naast het afnemen van de acquiringoplossing van EMS, zijn klanten Dynamic Currency Conversion (DCC) aan.“Dit betekent dat de ondernemer klanten van buiten de Eurozone de mogelijkheid kan bieden om te betalen in de eigen valuta. Daarnaast zitten er financiële voordelen op de transactie voor de ondernemer. DCC biedt betaalgemak voor de kaarthouder, omdat hij direct het bedrag in de eigen valuta ziet. Hierdoor zijn er geen verrassingen achteraf”, aldus Marc van Piggelen, commercieel directeur EMS.

Samenwerking

Door de samenwerking wordt de positie van beide partijen versterkt. “GWK Travelex heeft een sterke positie in onder andere Frankrijk, Duitsland en in de UK. Binnen Nederland hebben ze nauwe samenwerkingsverbanden met bedrijven in de hotel-, reis, toeristische- en entertainmentsector waar DCC van meerwaarde is voor deze ondernemers”, aldus Marc van Piggelen, commercieel directeur EMS.

“Deze samenwerking betekent dat GWK Travelex de DCC oplossing kan uitrollen bij klanten binnen Nederland en in de landen waar EMS vertegenwoordigd is. EMS is onze acquirer, daarom is het mooi dat we nu een gezamenlijke dienst in de Nederlandse markt kunnen gaan zetten genaamd DCC”, aldus Richard Entrop, corporate sales manager GWK Travelex.